با حضور مدير امور آب و فاضلاب صورت گرفت؛

بررسی مسايل و مشكلات آبرساني به روستاهاي بخش صوماي برادوست شهرستان ارومیه

01

با حضور مدير امور آب و فاضلاب ارومیه، مسايل و مشكلات آبرساني به روستاهاي بخش صوماي برادوست این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

در بازدید صابر خسروزاده از طرح های تامین آب شرب روستاهای این منطقه که بخشدار صومای برادوست نیز حضور داشت، مسائل و مشكلات آبرساني به روستاهاي «حسن آباد» و «براسپي» اين بخش بررسي شد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه در این بازدید با تشریح آخرین وضعیت آبرساني به روستاي براسپي اظهارداشت: ٥٩ خانوار با ٢٨١ نقر جمعيت دراين روستا ساكن هستند كه آب آشاميدني مورد نياز آنها از طريق یک رشته چشمه موجود تامين مي شد.
وی افزود: با توجه به افزايش تقاضا وكمبود آب در اين روستا، شركت آب و فاضلاب در قالب پروژه اجرايي از جمله حفر يك حلقه چاه، بهسازي چشمه موجود، احداث خط انتقال و شبكه توزيع، بازسازي و حصار كشي مخزن روستا اقدام به تامين آب شرب سالم  و بهداشتی در اين روستا كرده است.
وی گفت: در صورت بهره برداري از تاسيسات مذكور و طرح هاي در دست اجرا در آينده نزديك، اين روستا تحت پوشش خدمات شركت آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت.
خسروزاده در خصوص روستاي «حسن آباد» نیز اظهار داشت: امور آب و فاضلاب اروميه از سالهاي گذشته، آمادگي خود در خصوص بازسازي و نوسازي تاسيسات و تامين آب شرب سالم در این روستا را اعلام کرده بود اما متاسفانه بدليل عدم همكاري اهالي، تا به امروز، این موضوع اجرايي نشده است.
وی درخصوص فعاليت هاي انجام گرفته درروستاهاي شهرستان ارومیه براي تامين آب شرب سالم وبهداشتي نيز گفت: آزمايشگاه هاي سيار و مركزي امور آب و فاضلاب اروميه با انجام نمونه برداري و آزمايش هاي ميكروبي، شيميايي و فيزيكي در تمام روستاها، كيفيت آب شرب ارائه شده به مشترکین روستایی را رصد      مي كند.
مدير امور آب و فاضلاب اروميه با اشاره به اينكه حل مشكلات آبرساني به روستاها در دستور كار قرار دارد، از روستائيان بخش صوماي برادوست خواست با رعايت الگوي مصرف و پرداخت به موقع آب بهای مصرفی خود، شركت آب و فاضلاب را در جهت نگهداري از تاسيسات آب شرب و  خدمت رساني هرچه بيشتر، همراهي نمایند.

 

تصاویر