بازدید فرماندار و نماینده مردم بوکان از تاسیسات و پروژه های در حال اجرای آب و فاضلاب

11

فرماندار و نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، از طرح های در دست اجرای آب و فاضلاب در این شهرستان بازدید کردند.

پروژه مجتمع آبرسانی 165روستایی، خط دوم انتقال آب به شهر بوکان و مخزن دو هزار مترمکعبی ناله شکینه از جمله طرح هایی بودند که روند عملیات اجرایی آنها در بازدید فرماندار و نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، مورد بررسی قرار گرفت.
پروژه مجتمع 165روستایی بوکان با هدف تامین آب شرب 165روستا شامل 515کیلومتر خط انتقال آب، حفر و تجهیز یک حلقه چاه فلمن، احداث مخزن ذخیره آب 15 هزار متر مکعبی و 46 ایستگاه پمپاژ است که تاکنون 100 کیلومتر از خط انتقال آن به پایان رسیده و چاه در دست حفاری آن نیز از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. 
با بهره برداری از این پروژه، مشکل آب بیش از 85 درصد از روستاهای شهرستان بوکان رفع خواهد شد.
خط دوم انتقال آب به شهر بوکان نیز شامل حفر و تجهیز چاه فلمن شماره دو در پایین دست سد شهید کاظمی، احداث سه باب ایستگاه پمپاژ بین راهی و احداث 27 کیلومتر خط انتقال و مخزن 14 هزار متر مکعبی است.
عملیات اجرایی این پروژه با انتخاب دو پیمانکار برای احداث خط انتقال مخزن یکشوه تامخزن مسکن مهر به طول 5/8 کیلومتر و احداث دو باب مخزن پنج هزار متر مکعبی در میدان دواب و یکشوه آغاز شده است.
اعتبار پیش بینی شده برای این طرح، 400 میلیارد ریال است که با اتمام و بهره برداری از آن، آب شرب مورد نیاز و پایدار شهر بوکان تا سال 1425 تامین خواهد شد.
مخزن دو هزار مترمکعبی ناله شکینه نیز در راستای تامین آب اضطراری و همچنین تامین آب شرب مناطق بالادست جنوب شهر بوکان، شامل مناطق شهرک فرهنگیان، پردیس، حد فاصل فرهنگیان و کلتپه و مناطق بلوار عشایر، کوی مهندسین و پشت 30متری کلتپه احداث گردیده است.
این طرح شامل چهار کیلومترخط انتقال و پنج کیلومتر شبکه توزیع است که مراحل سازه و مخزن، خطوط انتقال و شبکه توزیع آن به اتمام رسیده و با بهره برداری از آن، مشکل کمبود آب و یا افت فشار آب در مناطق مرتفع رفع و کیفیت آب شرب نیز ارتقا خواهد یافت.

تصاویر