بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه خانه آب شهر ارومیه

5

در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه خانه آب شماره دو ارومیه، روند تامین و تصفیه آب شرب این شهر بررسی شد.

در این بازدید، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با ارائه گزارش از قسمت های مختلف تصفیه خانه آب شماره دو ارومیه، اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و 50 لیتر آب در ثانیه از محل مدول اول این تصفیه خانه تامین و در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد. 
علیرضا رضوی افزود: مصرف آب  شرب در شهر ارومیه  2/7 متر مکعب در ثانیه است که نیم متر مکعب آن نیز از محل تصفیه خانه شماره یک تامین می شود. 
وی گفت: 40 حلقه چاه آب نیز در مدار بهره برداری قرار دارند که با اختلاط آب آنها مابقی آب شرب مورد نیاز تامین می گردد. 
وی با بیان اینکه منابع زیرزمینی آب در شهر ارومیه زیر فشار بهره برداری قرار دارند، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش میزان مصرف آب در شهر ارومیه، با هماهنگی های انجام شده با آب منطقه ای و سرمایه گذار تصفیه خانه آب و تامین آب اضافی، هیچگونه تنش آبی در سطح شهر ایجاد نشد. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام اینکه مدول دوم تصفیه خانه شماره دو ارومیه نیز در حال اجرا است، اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح از شهریور ماه سال جاری آغاز شده و در حال حاضر از 15 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. 
وی، مدت زمان اجرا و اتمام این طرح را 36 ماه اعلام کرد و افزود: مدول دوم تصفیه خانه آب شرب ارومیه با 950 میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی اجرا می شود. 
وی گفت: با اتمام و بهره برداری از این طرح، یک هزار و 50 لیتر در ثانیه به ظرفیت تولید آب شرب شهر ارومیه اضافه خواهد شد. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این بازدید با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در تامین آب شرب مورد نیاز مشترکین، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در زمان های اوج مصرف آب و شیوع ویروس کرونا، قطعی جدی آب در سطح شهر ارومیه به وقوع نپیوست.
آیدین رحمانی، اجرای مدول دوم تصفیه خانه آب را گامی مهم در راستای تامین آب شرب ارومیه عنوان و بر همکاری در جهت تامین منابع اعتباری مورد نیاز و تسریع و تسهیل در اجرای طرح تاکید کرد.

تصاویر