نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی طبق قانون برنامه ششم توسعه است/ انتفاع بیشتر روستاها با اجرای این طرح

1

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی طبق قانون ششم توسعه است، گفت: این اقدام وزارت نیرو در جهت انسجام‌بخشی فعالیتها و به نفع روستاهای کشور است.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار کرد: یکپارچه‌سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در راستای قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و اسناد بالادستی کشور است.
وی افزود: این اقدام وزارت نیرو به حذف سازمان‌های اضافی و زائد به نوعی انسجام‌بخشی بوده و کاری بسیار ارزشمند و به جا است.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، اقدام وزارت نیرو را در این زمینه موثر دانسته و خاطرنشان کرد: در اسناد بالادستی و قوانین متعدد، موضوع اصلاح نظام اداری کشور با حذف ساختارهای اضافی، افزایش کارایی، بهبود خدمات‌رسانی به مردم و چابک‌سازی دولت مورد تاکید قرار گرفته و تجمیع شرکت‌های آبفای شهری و روستایی در همین راستاست.
وی با بیان اینکه این یکپارچه‌سازی به نفع روستاهای کشور است، گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های آبفای شهری امکانات گسترده‌تری نسبت به شرکت‌های آب و فاضلاب‌ روستایی دارند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ یکدیگر در جهت اجرای سیاست‌های اعلامی کمک بسزایی داشته باشند.
نوروزی با تاکید بر اینکه طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب در روستاها و شهرها ایرادی ندارد، یادآور شد: مسئله‌ای که وجود دارد، باید میان شهر و روستا تفاوتی باشد تا مردم منطقه را تشویق به حضور در روستاها کند؛ برای مثال شرکت‌های آب و فاضلاب باید قیمت حق انشعاب در روستاها را نسبت به شهر کمتر دریافت کنند.
 نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی این اقدام را یکی از واجبات دانسته و ادامه داد: قطعا یکپارچه‌سازی این دو شرکت می‌تواند مشکلات متعدد شبکه‌های روستایی را برطرف کرده و در جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد

تصاویر