200 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام طرح سامانه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر ماکو مورد نیاز است

1

سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: برای اتمام و بهره برداری از سامانه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر ماکو، 200 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

فرهاد کافی مولا افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال 87 آغاز و تاکنون از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. 
وی با اعلام اینکه کمبود و عدم تخصیص کافی اعتبارات مورد نیاز از علت های اصلی طولانی شدن اجرای این طرح است، اظهار داشت: 85 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام تصفیه خانه و 36 میلیارد تومان نیز برای اجرای خط انتقال فاضلاب و خط پساب به طول 9 کیلومتر مورد نیاز است. 
وی، اعتبار لازم برای اجرای 50 کیلومتر باقیمانده شبکه فاضلاب را نیز 67 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: انتظار می‌رود مسئولین مربوطه خصوصا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اخذ اعتبارات لازم از سازمان برنامه و بودجه، یاریگر شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی باشند. 
سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار سازمان منطقه آزاد ماکو در اجرا و اتمام این طرح اظهار کرد: با توجه به توافق های اولیه انجام شده با منطقه آزاد ماکو مبنی بر تامین 30 درصد از اعتبارات مورد نیاز طرح، انتظار می رود مسئولین این منطقه به توافق های انجام شده جامه عمل بپوشانند.

تصاویر