در قالب پویش#هرهفته_الف_ب_ ایران و ارتباط ویدئو کنفرانس صورت گرفت؛

آغاز بهره برداری از طرح های آبرسانی به 19 روستای استان آذربایجان غربی

1

طرح های آبرسانی به 19 روستای آذربایجان غربی، همزمان با 20 استان کشور و در ارتباط ویدئوکنفرانس با وزیر نیرو، به بهره برداری رسیدند.

این طرح ها در قالب هفته بیست و یکم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، «ساخت و سازها» و     «ساز و کارها» شامل سه طرح در روستاهای بوکان، هشت طرح در روستاهای پلدشت، شش طرح در روستاهای ماکو، یک طرح در نقده و یک طرح نیز در شهرستان سلماس به بهره برداری رسیدند.
شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برای اجرا و اتمام این تعداد طرح آبرسانی روستایی، بالغ بر 95 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه کرده که با بهره برداری از آنها، سه هزار و 88 خانوار روستایی با 12 هزار و 667 نفر جمعیت از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.
وزیر نیرو در آیین بهره برداری همزمان از طرح های آبرسانی به روستاها در 20 استان کشور، با بیان نقش آب و برق در طرح های تولیدی، اظهار داشت: امسال موفق شدیم با همکاری همه دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، تابستان گرم و طولانی را بدون خاموشی برنامه ریزی شده و با افزایش چهار درصدی عرضه انرژی، افزایش 30 درصدی صادرات انرژی و کاهش اوج بار، پشت سر بگذاریم.
رضا اردکانیان با اعلام اینکه براساس وعده های داده شده و درقالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، 250 پروژه آب و برق به بهره برداری رسیده است، افزود: امروز صد و هشتمین پروژه پویش به بهره برداری می رسد و تا پایان سال نیز همه پروژه ها به ثمر خواهند رسید.
وی در خصوص طرح های افتتاحی هفته بیست و یکم #پویش الف_ب_ایران، گفت: با بهره برداری از طرح های آبرسانی به 400 روستا در 20 استان کشور با 379 میلیارد تومان سرمایه گذاری، 281 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند می شوند.
وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد؛ تا پایان سال جاری، یک هزار و 300 روستای دیگر نیز براساس برنامه ریزی های انجام شده در مدار بهره برداری قرار گیرند.
وی، بهره برداری از هفت سد، 47 طرح آبیاری و زهکشی، پنج طرح بزرگ آبرسانی شهری، هفت تصفیه خانه فاضلاب، دو تصفیه خانه آب، 9 نیروگاه حرارتی و دو نیروگاه مقیاس کوچک با یک هزار و 400 مگاوات را از جمله طرح های افتتاحی در قالب#پویش الف_ب_ایران اعلام کرد.

 

تصاویر