برگزاری جلسه کارگروه بررسی وضعیت آب شرب شهرستان خوی

جلسه کارگروه بررسی وضعیت آب شرب شهرستان خوی برگزار شد.

8

در این جلسه که به ریاست سرپرست فرمانداری ویژه خوی و اعضای کارگروه آب شرب برگزار شد، مسائل مربوط به تامین و توزیع آب شرب در شهرستان خوی مورد بررسی قرار گرفت.

امیر تیموری، سرپرست فرمانداری خوی در این جلسه با اشاره به وضعیت منابع آبی شهرستان، اظهار داشت: تنها منشا تامین آب شرب در شهرستان خوی از منابع زیرزمینی بوده و این در حالی است که سالانه بیش از 350 میلیون متر مکعب آب از دشت خوی خارج می شود.
وی با تاکید بر بهره برداری از سایر منابع برای تامین آب، افزود: براي رسيدن به توسعه پايدار و تامين آب مورد نیاز در بخش هاي مختلف از جمله صنعت و كشاورزي، علاوه بر صرفه جويي مي توان با احداث سد از خروج آب هاي سطحي از دشت خوي جلوگيري کرد.
در ادامه این جلسه، مدير عامل شركت آب و فاضلاب خوي نیز با بیان اینکه برای کنترل کیفی آب شرب تحویلی به مشترکین، آزمایش های مستمر انجام می گیرد،  اظهار داشت: آزمايشگاه شركت آب و فاضلاب، روزانه در دو نوبت صبح و عصر اقدام به كلرسنجي در سطح شهر نموده و هر شش ماه نیز منابع تامین آب از جمله چاه ها، چشمه ها، مخازن سطح شهر و شبكه آب توسط آزمايشگاه مجهز آناليز شيميايي می شود.
يداله سلطاني با اعلام اينكه 122 روستا تحت پوشش شركت آب و فاضلاب خوی قرار دارند، افزود: شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارد تا به منظور دسترسي کلیه مردم به آب آشاميدني سالم و بهداشتي، تمام روستاها را تحت پوشش خدمات اين شركت قرار دهد.
وي، با مطلوب ارزیابی کردن وضعيت كلرزني در روستاها اظهار كرد: شرکت آب و فاضلاب برای تامین سلامت و بهداشت مردم، مواد لازم برای گندزدایی از آب آشامیدنی در روستاهای غیرتحت پوشش را نیز تامین و در اختیار آنها قرار می دهد.

 

تصاویر