55 درصد از مشترکان آب در شهرستان ارومیه پرمصرف هستند

01

مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه، از پرمصرفی 55 درصد از مشترکان آب این شهرستان خبرداد.

سعید پاشازاده با بیان اینکه الگوی مصرف هر مشترک برای شهرستان ارومیه 16 متر مکعب در ماه تعریف شده است، اظهار داشت: صورتحساب آب بهای مشترکان در خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور تا رعایت سقف الگوی مصرف معاف از پرداخت هستند.
وی افزود: براساس طبقات مصرف تعیین شده توسط وزارت نیرو، 55 درصد از مشترکان جزو دسته پر مصرف بوده یعنی بیش از 16 متر مکعب آب در ماه مصرف می‌کنند و 4 درصد از مشترکان جزو دسته بد مصرف محسوب می‌شوند که به عبارتی بیشتر از 50 متر مکعب در ماه آب مصرف دارند. 
وی به مشترکان توصیه کرد تا میزان مصارف خود را مدیریت کرده و نسبت به هدر رفت آب، کولرهای آبی و تعمیرات نشت آب تاسیسات و لوله‌های آب داخل ساختمان و املاک در جهت حفظ منابع آب و برخورداری همه مشترکان از آب سالم و بهداشتی  توجه ویژهداشته باشند. 
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه در رابطه با واحدهای غیرخانگی نیز گفت: در کاربری های غیر خانگی مصرف برابر الگو و ظرفیت قراردادی توصیه می‌شود، چرا که هزینه مصارف بالاتر از الگو و ظرفیت قراردادی ماهانه شامل هزینه آب آزاد خواهد بود  که حدود 16 برابر از هزینه عادی بالاتر است.

تصاویر