پیشرفت 90 درصدی تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شهرستان خوی

1

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی از پیشرفت 90 درصدی تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شهرستان خوی خبر داد.

احیا جاهدی در حاشیه بازدید از تصفیه خانه وار با بیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شامل بخش‌های حوضچه SBR، یونیت کلرزنی و ساختمان بهره برداری اجرا شده اند، افزود: فرآیند تصفیه در این تصفیه خانه از نوع SBR یکی از به روزترین فرآیندهای تصفیه فاضلاب در جهان است.

وی گفت: عملیات لوله گذاری شبکه جمع آوری روستای وار به طول ۲5 کیلومتر از سال ۹۶ آغاز شده و با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به پایان رسیده و با اتمام عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب این روستا جمع آوری و تصفیه فاضلاب انجام خواهد گرفت.

وی افزود: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع و با ظرفیت ۸۹۸ متر مکعب در روز طراحی شده و جمعیت افق آن نیز ۷ هزار و ۵۸۰ نفر است.

جاهدی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90درصدی این طرح اظهار کرد: عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب به طول ۲۴ کیلومتر به اتمام رسیده و بخشی از تجهیزات مکانیکی نیز خریداری شده است.

روستای وار با 5هزار و 100 نفر جمعیت و یک هزار و 460  فقره انشعاب آب از توابع شهرستان خوی از جمله روستاهای بزرگ با حجم تولید فاضلاب زیاد است.

گفتنی است با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان‌هایی که روستاها دارای شاخصه‌های احداث تصفیه خانه فاضلاب بودند از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کرمانشاه، زنجان، همدان و کردستان روستاهای دارای شرایط انتخاب که از استان آذربایجان غربی ۴ روستا برای اجرای سامانه های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب انتخاب شده است.

تصاویر