برگزاری جلسه پيگيري مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ماكو

1

درجلسه ای با حضور فرماندار و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و مدیران کل استان آذربایجان غربی، مصوبات سفر استاندار به این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار ماكو در این جلسه با اشاره به وضعیت نزولات آسمانی در سال جاری اظهار داشت: هرچند بارش و نزولات آسماني در سال جاری نسبت به سال گذشته در وضعیت خوبی قرار دارد، اما به لحاظ خشکسالی های چند سال اخیر با کاهش مواجه است.

نادرکاظمی افزود: این امر باعث شده تا در تامین آب مورد نیاز شرب و کشاورزی با کمبود مواجه هستیم که می طلبد تا شرکت آب و فاضلاب و جهادکشاورزی تمهیدات لازم در این خصوص را اتخاذ نمایند.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب آذربايجان غربي نیز در این جلسه با اشاره به برخی  مشكلات در حوزه آب شرب ماكو اظهار داشت: منابع آب ماكو با كاهش مواجه بوده و ميزان آب دهي چاهها كه حدودا 10 درصد آب شرب مشتركين را بر عهده دارند، کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وي افزود: برداشت آب رو به افزايش است و با توجه به گسترش شهرها و روستاها و افزايش مصرف آب و كاهش منابع آب و آب پشت سد بارون، كاهش كيفيت آب قابل پیش بینی بوده بطوری که در حال حاضر به تعداد قابل توجهي از روستاي ماكو با تانكر آبرساني مي شود.

اشرفی با بیان اینکه با ورود آب به مدار بهره برداري خط دوم انتقال آب از تصفيه خانه آب شماره 1 به تصفيه خانه آب شماره 2 به صورت موقت، آب شرب مشترکین ماكو تامين شده و در ادامه به 10 چاه پر آب نياز است، اظهار کرد: آب غار پر آب ياريم قيه كه با تامين اعتبار و مساعدت مسئولين براي برداشت از آن، مشكل كمبود آب ماكو مرتفع خواهد شد.

وی افزود: در دراز مدت برای تامین آب شرب ماکو بايستی سد بدولي احداث و به عنوان مدول دوم، آب شهرهاي ماكو، شوط، بازرگان و تعدادي از روستاهاي همجوار را تامين كند.

 مدیرعامل شركت آب و فاضلاب آذربايجان غربي در ادامه بر مساعدت و كمك مالي دولت و خصوصا منطقه آزاد تجاري و صنعتي ماكو در این راستا تاکید کرد.

تصاویر