فرماندار اروميه تاکیدكرد؛

ضرورت رعايت الگوي مصرف آب در بخش های كشاورزي و خانگي

1

فرماندار اروميه بر ضرورت رعايت الگوي مصرف آب در بخش های كشاورزي و خانگي تاکید کرد.

 غلامحسين عماري، در جلسه كارگروه ويژه ساخت و سازهاي غير مجاز، با اشاره به تنش‌هاي آبي بر لزوم حفظ اراضي كشاورزي وجديت در برخورد با سو استفاده كنندگان از اين تنش جهت تغيير كاربري اظهار کرد: با توجه به تنش آبي موجود در سطح كشور و استان آذربايجان غربي، رعايت اصلاح الگوي مصرف آب و استفاده از فناوري‌هاي نوين در بخش‌هاي مختلف كشاورزي، صنعتي و خانگي بيش از پيش احساس مي‌شود. 
وي با اشاره به لزوم مديريت موضوع ساخت و سازهاي غير مجاز  و نحوه جلوگيري از آنها افزود: همه دستگاه‌هاي مرتبط اعم از دستگاههاي اجرايي و دستگاههاي خدمات رسان بايد با حساسيت بيشتري به اين موضوع ورود نمايند.
عماري با اشاره به تنوع اينگونه ساخت و سازها در دو حوزه متفاوت شهري و روستايي به ساخت سازهاي روستايي گفت: ۱۰۳ روستا در حريم شهر اروميه وجود دارد كه اخيرا ساخت سازهاي غير مجاز در اين روستاها افزايش محسوسي داشته است.
فرماندار اروميه  به تغيير كاربري زمين هاي روستايي اشاره كرد و افزود: حفاظت از منابع طبيعي و سرمايه هاي كشور يكي از اصلي ترين و مهمترين شاخصه هاي توسعه كشور بوده و بايد از آن محافظت  كرد.
عماري در اين جلسه در خصوص ساماندهي انشعابات برق غير مجاز هم گفت: از مجموع ۶۲۰۰ انشعاب غير مجاز شناسايي شده در شهرستان اروميه  ۴۵۰ انشعاب جمع آوري شده که بيشترين موارد نيز مربوط به مناطق حاشيه نشين است كه  اطلاع رساني به ساكنان  اين مناطق از نحوه دريافت انشعاب برق به صورت قانوني ضرورت دارد.
در اين جلسه مديران حوزه آب و برق و ديگر ادارات مربوطه نيز حضور داشتند.
 

تصاویر