بازدید فرماندار ارومیه از مخازن آب شرب توحید ۱و۲ ارومیه

1

فرماندار ارومیه در بازدید از پروژه احداث مخازن آب شرب توحید ۱ و ۲ ارومیه واقع در انتهای خیابان میرداماد روند اجرای این مخازن را مورد بررسی قرار داد .

در این بازدید که سرپرست اداره آب و فاضلاب ارومیه و مشاور و پیمانکار پروژه نیز حضور داشتند، توضیحاتی از روند پیشرفت پروژه احداث مخازن  توسط مشاور ارایه شد .

در برنامه های آب و فاضلاب مخازن جدید آب شرب نیز همگام با توسعه مناطق شهری پیش بینی و احداث می شود تا مردم مناطق جدید الاحداث علی رغم کاهش منابع آبی و نزولات اسمانی با ذخیره سازی مناسب با تنش آبی مواجه نشوند.

مخزن توحید ۱ در مرحله تست بوده و مخزن توحید ۲ نیز در مراحل نهایی احداث قرار دارد که با اتمام و بهره برداری از این مخزن مشکل کاهش فشار آب در پایین دست برطرف شده و به بیش از 20 هزار انشعاب با فشار مناسب آبرسانی خواهد شد. اعتبارات این مخازن ملی بوده و در صورت تامین اعتبارات آخرین مراحل اتمام و تکمیل نیز به زودی به پایان رسیده و با انجام مرحله تست نهایی در دهه فجر انقلاب اسلامی وارد مدار بهره بردرای خواهد شد.

مخازن توحید 1 و 2 هر کدام 5 هزارمتر مکعب ظرفیت داشته و با بهره برداری از مخزن توحید ۲, 222 هکتار محدوده شهری تحت پوشش قرار خواهد گرفت .

دو مخزن توحید 1 و2 به صورت خطی با یکدیگر در ارتباط بوده و ومقدار دبی پمپاژ آب از مخزن توحید 1 به سمت مخزن توحید2 به میزان 122 لیتربر ثانیه خواهد بود.

تصاویر