شرکت کارکنان امور آب و فاضلاب ماکو در مانور آتش سوزی و اطفای حریق

1

با هماهنگی انجام شده توسط فرمانداری و جمعیت هلال احمر شهرستان ماکو مانور آتش سوزی و اطفای حریق با حضور ادارت مربوطه و خدمات رسان در روستای قلعه جوق این شهرستان برگزار شد.

این مانور با هدف افزایش سطح آگاهی ادارات خدمات رسان و امدادی، دانش آموزان در مورد آتش سوزی و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش سریع در اطفای حریق و انجام عملیات امداد و نجات برگزار شد.

در این مانور اکیپ رفع اتفاقات امور آب و فاضلاب ماکو با استقرار کمپرسور، خودروی سنگین حامل تانکرآب آشامیدنی، خودروی رفع اتفاقات با همکاری استادکار و کارگر رفع اتقاقات همراه با  تجهیزات امداد و نجات بالافاصله در محل مانور اطفای حریق حضور پیدا کرده و طبق برنامه زمانبندی مشخص شده نسبت به انجام وظایف محوله اقدام نمودند.

مدیر امور آب و فاضلاب ماکو در رابطه با برگزاری این مانور اظهار داشت: جهت حفظ آمادگی پدافند غیرعامل، امور آب و فاضلاب ماکو با انجام اقدامات لازم در آماده باش کامل بوده و اکیپ پدافند غیرعامل تمام  تمهیدات لازم را برای چاههای آب ، استخرها ، تصفیه خانه ها و مخصوصا دیزل ژنراتورهای بزرگ که در مواقع قطعی سیستم برق شهری بلافاصله و به صورت خودکار وارد عمل شده و برای تاسیسات تصفیه خانه ها و ایستگاههای پمپاژ آب، برق تولید می کنند، انجام داده است.

حسین جعفری نژاد با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در مواقع بحرانی مانند آتش سوزی، سیل و زلزله  گفت: تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری در هنگام بحران، صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های فنی و مدیریتی ایفا کنند و برای این کار باید آمادگی لازم در کارکنان و تاسیسات امور آبفای ماکو نیز ایجاد گردد و مجموعه آب و فاضلاب با توجه به اینکه یکی از سازمانهای خدمات رسان و مهم در سطح شهر است باید بیشترین آمادگی را هم در کارکنان و هم در تاسیسات خود ایجاد نماید.

مدیر امور آب و فاضلاب ماکو  با تقدیر از کارشناسان امور به جهت اقدامات و برنامه های اجرا شده در تاسیسات برای آمادگی بیشتر در مواقع بحرانی از کارشناسان در خصوص اقدامات و برنامه های قابل اجرا و مورد عمل خواست تا تصمیمات لازم جهت پیشرفت بیشتر در خصوص پدافند غیرعامل اتخاذ گردد.

 

تصاویر