کریم علی نژاد گفت :

عزم مسئولین برای رفع مشکلات تامین آب شرب شهرستان خوی

1

جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت منابع آب ، مدیرعامل شرکت توزیع برق ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی ، فرماندار شهردار و رئیس شورای شهر خوی و همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در فرمانداری در خصوص رفع مشکلات تامین آب شرب شهرستان خوی تشکیل شد.

 در این جلسه فرماندار خوی با تشریح وضعیت تامین آب شرب این شهرستان اظهار داشت: شهرستان خوی از سالیان قبل دشت ممنوعه بوده و کمبود آب و مخازن ذخیره در این شهرستان جدی است.

  کریم علی نژاد به افزایش جمعیت در شهرستان خوی اشاره و تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت منابع آبی افزایش پیدا نکرده و حتی با کاهش آبدهی چاهها مواجه هستیم .

فرماندار شهرستان خوی عدم وجود فاضلاب درنقاط مختلف را  یکی از مشکلات این شهر برشمرد.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی با تشریح اقدامات انجام شده اظهار داشت: در حال حاضر 3 حلقه چاه در مرحله حفر و تجهیز هستند که با تکمیل فرآیند به چرخه تولید و توزیع آب در شهرستان خوی اضافه خواهد شد . وی خاطر نشان کرد : سه حلقه چاه نیز با همکاری شهرداری خوی ، شرکت منابع آب و شرکت توزیع برق استان در آینده نزدیک حفر و تجهیز خواهد شد .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی در خصوص فاضلاب این شهر گفت : موافقت نامه فاضلاب شهرستان خوی در سالیان گذشته به اتمام رسیده است و فرآیند اخذ ماده 23 برای فاضلاب شهر خوی انجام شده و بعد از تصویب و انجام مطالعات توسط وزارت نیرو به سازمان برنامه و بودجه ارسال و ان شاالله بعد از اخذ ردیف بودجه اجرایی خواهد شد .

وی همچنین اضافه کرد : از اعتبارات جاری شرکت خوی نیز برای توسعه شبکه فاضلاب اقداماتی صورت گرفته است .

اشرافی در پایان از تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل مخزن شرب 5 هزار متر مکعبی آغچه قشلاق خوی جهت بهره برداری در دهه فجر امسال خبر داد .

گفتنی است در پایان جلسه بازدیدی از پروژه های در دست اجرا صورت گرفت

تصاویر