توصیه های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی به مشترکین:

مراقب یخ زدگی کنتورهای آب باشید

1

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: مشترکان آب و فاضلاب در فصل سرما مراقب یخ زدگی کنتورها باشند.

 یداله سلطانی با اشاره به برودت هوا و یخبندان و احتمال یخ زدگی کنتورهای آب اظهار داشت: برودت و سردی هوا ممکن است موجب یخ زدگی و ترکیدگی کنتور ، لوله ها و اتصالات آب و به تبع آن بروز مشکلات برای مشترکان شود که در این راستا  بایستی نسبت به پوشیدگی کنتور اقدام شود.

وی افزود: مشترکان آب به ویژه در ساختمان های شمالی که کنتور آب در حیاط قرار دارد، کنتور را عایق بندی و با پارچه های پشمی پوشانده تا احتمال یخ زدگی وجود نداشته باشد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی ادامه داد: باید لوله های آب منازلی که روکار است را مراقبت کرد و با عایق پشم شیشه مواظب کنتور و لوله ها باشند، زیرا در صورت یخ زدگی با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

سلطانی با بیان اینکه اگر مشترکان دارای شیر آب در حیاط هستند باید از آن استفاده نکنند، افزود: در این صورت حتی سعی کنند آبی داخل شیر آب وارد نشود و لوله ها را نیز بپوشانند.

وی با تاکید بر اینکه مشترکان می توانند در صورت یخ زدن لوله ها با 122 تماس بگیرند تا مأموران نسبت به باز کردن آن اقدام کنند، افزود: مشترکان نیز باید اطلاعات کافی را نسبت به یخ زدگی کنتور خود داشته باشند.

سلطانی، استفاده از کیسه های حاوی خاک اره، پوشال، پارچه، گونی و پشم شیشه در محفظه و محل استقرار کنتور آب را از شیوه های موثر در مقابل یخ زدگی کنتور عنوان کرد.

 

تصاویر