با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛

بررسی مسائل و مشکلات آب شرب روستاهای بخش روضه چای ارومیه

123

با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسائل و مشکلات آب شرب روستاهای بخش روضه چای شهرستان ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.

در مراسمی که به همین مناسبت در محل روستای «لوربالاجق» ترتیب یافته بود، حجت الاسلام ذاکر یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روستاها بعنوان کانون های اصلی تولید بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند، اظهار داشت: با استقرار نظام جمهوری اسلامی، خدمات شایانی در روستاها ارائه شده که با فعالیت مضاعف، برخی کاستی ها نیز با همت و تلاش مدیران مرتفع می شود.

در این مراسم اعضای شورای اسلامی و دهیاران تعدادی از روستاهای بخش روضه چای با بیان مشکلات خود در رابطه با آب شرب، خواستار رسیدگی و رفع این مشکلات شدند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذریایجان غربی نیز با تشریح وضعیت آبرسانی به روستاهای بخش روضه چای ارومیه، اظهار داشت: از 33 روستای این بخش، 24 روستا در قالب هفت مجتمع آبرسانی، تحت پوشش مستقیم شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

علیرضارضوی با بیان اینکه میزان تولید آب در  روستاهای منطقه 191 لیتر بر ثانیه است، حداكثر نياز آبي مشترکین را  ١٦٧ ليتر بر ثانيه اعلام کرد.

وی، مشکلات موجود در منطقه را ناشی از فرسودگي  شبكه توزيع، انشعابات غير مجاز، رسوب گذاری و گرفتگي شبكه توزيع و عدم مصرف بهينه آب عنوان و اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب برای رفع این مشکلات، ضمن انجام عملیات رسوب زدايي در روستاهاي كلهر، لور بالاجق، كوتالان، لرني، گوزگون، برای پایدارسازی تامین آب شرب مشترکین، اقدام به جمع آوري انشعابات غيرمجاز در روستاهاي لوربالاجق، كوتالان و گوزگون نموده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام آمادگی این شرکت برای واگذاری انشعاب آب در روستای خلیفتان، حفر چاه پشتيبان در روستاهای بالو، قزل عاشق، يورقانلو، گنج آباد، ولنده عليا، اصلاح شبكه توزيع در روستاهاي جهتلو، انهر سفلي و عليا، بالو، ولنده سفلي و قزل عاشق و احداث مخزن ذخيره آب در روستای قزل عاشق را  از جمله برنامه هاي پيش بيني شده برای رفع مشکلات آب شرب در منطقه اعلام کرد.                    

تصاویر