اجرای عملیات نگهداری و تعمیرات گامی مهم در حفاظت از تاسیسات آب و فاضلاب

1

رئیس اداره آب و فاضلاب قطور از اجرای دقیق عملیات نگهداری و تعمیرات این بخش مطابق برنامه زمانبندی خبر داد.

وحید آرایی گفت: عملیات نگهداری و تعمیرات (PM) در تمام رسته ها بطور منظم در این بخش در حال اجراست.

 آرایی تصریح کرد: هدف اصلی عملیات نگهداری و تعمیرات ایجاد روشی نظامند جهت کنترل وضعیت تجهیزات و دستگاههای موجود به منظور دستیبابی به حداکثر کارآیی وکاهش نرخ هزینه خرابی و از کار افتادگی در راستای افزایش بهره وری از تاسیسات و تجهیزات می باشد .

وی افزود: مدیریت نگهداری و تعمیرات شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی همانند دیگر واحدهای نت در صنایع مختلف به دلیل پشتیبانی عملیاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ماموریت اصلی آن نگهداری و تعمیر تجهیزات به منظور کاهش تعمیرات اتفاقی، آماده به کار نگه داشتن تجهیزات ، کاهش هزینه‌ها و خرابی‌ها و بهره‌وری بیشتر است.

رئیس اداره آب و فاضلاب قطور با بیان این‌که این اهداف اجرای برنامه های نگهداری و تعمیرات (نت) به طور کلی در چهار دسته تعریف می‌شوند، گفت: کاهش وقفه‌های تولید با کم کردن خرابی‌ها، پیشگیری از تعمیرات دوباره، کاهش مصرف قطعات یدکی، افزایش بازدهی از طریق بهبود قابلیت اطمینان، در دسترس بودن و بهبود عملکرد، کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌های تعمیرات با افزایش عمر مفید دارایی‌ها حاصل می‌شود.

آرایی خاطر نشان کرد : واحد نگهداری و تعمیرات در شرکت‌هایی که به دنبال رسیدن به تعالی هستند با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شوند.

وی افزود:اولین قدم در ساختن یک برنامه مدیریت نگهداری و تعمیرات موفق شناسایی و اولویت‌بندی حوزه‌های کلیدی است که باید در ابتدا این مسیر مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر عملیات نگهداری تاسیسات و تجهیزات شهر قطور انجام گرفته و در رسته عمومی این عملیات اقدام به تعویض چارچوب در ورودی مخزن 250 متر مکعبی این شهر شده است .

تصاویر