طی روزهای آینده صورت می گیرد؛

آغاز نصب تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه‌خانه فاضلاب روستای«وار» شهرستان خوی

1

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از آغاز نصب تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه‌خانه فاضلاب روستای«وار» شهرستان خوی در روزهای آینده خبر داد.

احیاجاهدی با بیان اینکه سـامانه فاضلاب روستـای وار از سال 1396 و با تخصیص اعتبارات بانک توسعه اسلامی و مستقیما از طریق شرکـت مهندسی آب و فاضلاب کشـور آغـاز و با توجـه به عـدم تخصیص اعتبارات مذکـور با پیشرفت فیزیکی در حدود 60 درصد در سال 1400 به شکل نیمه تمام برای تداوم عملیات تکمیلی به شرکت آب و فاضلاب استـان واگـذار شد، اظهار داشت: در سـال مـالی 1400 و با تخصیص 20 میلیارد ريال اعتبار، حصاركشي، بخشي از كارهـاي باقيمانده سيويل و نیرورسانی به این تصفيه‌خانه انجام و با تخصیص 90 میلیارد ریال در سال مالی 1401 با انتخاب پیمانکار ذیصلاح، عملیات تکمیلی سیویل و الکترومکانیکال آن ادامه یافت.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه فوق را 170 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای اتمام عملیات اجرایی این پروژه 80 میلیارد ریال مورد نیاز است که امید می رود با تخصیص به موقع اعتبارات، تصفیه‌خانه تا تیرماه سال آتی به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب روستای وار به طول 25 کیلومتر در سال های گذشته اجرا شده و پس از تکمیل عملیات اجرایی تصفیه‌خانه، واگذاری انشعابات فاضلاب جهت جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب میسر خواهد شد.

تصاویر