بازدید قائم مقام شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از تاسیسات تولید و انتقال آب شرب ماکو

4

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی به همراه نماینده مردم شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی، در بازدید از تاسیسات تولید و انتقال آب شرب ماکو، روند تصفیه و توزیع آب شرب در این شهر را مورد بررسی قرار داد.

یوسف شمچی در این بازدیدها که بدنبال بارندگی های اخیر و وقوع سیل و بروز قطع آب شرب در ماکو، انجام گرفت، از قسمت های مختلف خط لوله انتقال آب خام، تاسیسات و ایستگاه های پمپاژ، تصفیه خانه های شماره یک و دو آب شرب، بازدید و راهکارهای لازم جهت حل مشكل قطع آب در زمان بارندگي و سيل در شهرستان ماكو را ارائه نمود.

وی همچنين طي نشستي در محل تصفيه خانه آب شماره یک ماكو با مدير امور و كارشناس ناظر بر تصفيه خانه هاي آب و كارشناسان ستاد شركت، ضمن تبادل نظر، در جريان آخرين روند كارها و امورات قرار گرفته و با قدرداني از مديريت و مجموعه كاركنان تصفيه خانه هاي آب، روند فعالیت های انجام شده را خوب ارزيابي كرد.

مدیر امور آب و فاضلاب ماکو نیز در این نشست با تشریح مشكل قطعي آب در مواقع بارندگي و سيل در رودخانه زنگمار، اظهار داشت: سيل در حومه ماكو منجر به باز كردن دريچه تحتاني سد بارون و باعث افزايش كدورت آب رودخانه شده که در نتیجه آبگيرهاي تصفيه خانه هاي آب در مسير پايين تر از سد، با كدورت بالا مواجه می شوند.

 حسین جعفری نژاد افزود: این اتفاقات باعث خارج شدن تصفيه خانه هاي آب از مدار بهره برداري شده و در نتیجه اب شرب  شهرهاي ماكو، شوط، بازرگان و چندين روستاي تابعه با مشکل قطعي آب مواجه مي شوند.

وی با تشریح راهکارهای پیشنهادي و اقدامات عملی برای رفع اینگونه مشکلات، از قائم مقام شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی خواست، برای رفع مشکل قطع شدن آب در مواقع بارندگی و سیلاب، در انجام برنامه ها تسریع شود.

در پايان این جلسه، بر عزم جدي در حل مشكل قطعي آب و جذب اعتبارات لازم از سازمان منطقه آزاد تجاري و صنعتي ماكو براي حفر چند حلقه چاه آب براي مواقع بحراني و سيل در ماكو، تاکید شد.

 

 

تصاویر