بهينه سازي و تعبيه سامانه تزريق كلر در تعدادي از روستاهاي شهرستان ماكو

1

مدیر امور آب و فاضلاب ماکو از بهينه سازي و تعبيه سامانه تزريق كلر در تعدادي از روستاهاي این شهرستان خبر داد.

حسین جعفری نژاد با بیان اینکه با فرا رسيدن فصل تابستان، احتمال شيوع برخي بيماريها وجود دارد، اظهار داشت: در راستای مبارزه با شيوع انواع بیماری های  باكتريایی و ويروسی، كارشناسان كيفي و آزمايشگاه امور آب و فاضلاب ماكو طي چند هفته تلاش، اقدام به تعويض سامانه های كلرزني معيوب و بهبود و بهينه سازي تعدادي از این سامانه ها در روستاهاي تابعه این شهرستان كردند.

وی، از نمونه برداري و آزمايش آب شرب شهر و روستاهاي تابعه و ارسال آنها به ستاد شركت آب و فاضلاب استان آذربايجان غربي خبر داد و گفت: در اين راستا دستگاه كلرزن گازي سه روستا به علت كمبود آب و عدم تامين فشار لازم و مشكلات بهره برداري از مدار خارج و سيستم كلرزن مايع آب ژاول يا پركلرين وارد مدار بهره برداري شد.

 وی افزود: در پنج روستای دیگر نیز که با دبي كمتر از یک ليتر در ثانيه فاقد سامانه الكتريكي بودند، با مخازن ساده به سامانه كلرزني مايع مجهز شدند.

مدیر امور آب و فاضلاب ماکو، بهبود سامانه کلرزنی 30 روستا شامل تعويض اتصالات و شيرآلات ، شستشوي كامل مخازن تزريق كلر، رفع عيب و برطرف كردن اشكالات مسير لوله كشي و تزريق را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا اعلام کرد.

 

 

تصاویر