اجرای 13 طرح آبرسانی روستایی در شهرستان ماکو

1

سرپرست امو آب و فاضلاب ماکو از اجرای 13 طرح آبرسانی روستایی در این شهرستان خبر داد.

حسین جعفری نژاد با بیان اینکه این طرح ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و روستاهای فاقد دهیاری در دست اجرا هستند، اظهار داشت: با اتمام و بهره برداری از این طرح ها، آب شرب سالم و بهداشتی سه هزار و 970 خانوار روستایی با 16 هزار و 355 نفر جمعیت تامین خواهد شد.

وی اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ها را بیش از 144 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح ها، پیش بینی می‌شود کل طرح های روستاهای فاقد دهیاری و تعدادی از طرح های صندوق توسعه ملی تا هفته دولت سال جاری اتمام و بهره برداری از آنها آغاز شود.

سرپرست امور آب و فاضلاب ماکو تعداد مشترکین آب در این شهرستان را 43 هزار مشترک اعلام و اظهار کرد: آب شرب مورد نیاز این تعداد مشترک از محل 37 حلقه چاه با ظرفیت 250 لیتر در ثانیه تامین می شود.

وی گفت: در حال حاضر دو باب تصفیه خانه آب نیز با ظرفیت تولید 350 لیتر آب در ماکو در مدار بهره برداری قرار دارند. 

وی، ظرفیت تولید روزانه آب در این شهرستان را 37 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: میزان تولید و مصرف روزانه آب در ماکو باهم برابری می کنند و همین امر توجه و همکاری مشترکین برای صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف را طلب می کند.

سرپرست امور آب و فاضلاب ماکو با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب، اظهار داشت: ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب از اولویت های شرکت آب و فاضلاب است که در طول سال نیز پیگیری میشود.

وی بازرسی و تعمیر شیرآلات معیوب در اماکن عمومی، نصب اقلام تبلیغاتی اطلاع رسانی در سطح شهر و ادارات، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه، بازدید مردم و مسئولین از تاسیسات آب و فاضلاب، برگزاری مسابقات نقاشی بین دانش آموزان و تجلیل از مشترکین کم مصرف را از جمله برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد.

تصاویر