تكميل سامانه فاضلاب شهر ماكو نیازمند 1300 ميليارد ريال اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: تکمیل سامانه فاضلاب شهر ماکو، نیازمند 1300 میلیارد ریال اعتبار است.

1

علیرضا رضوی در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: احداث تصفیه خانه فاضلاب در ورودی کمربندی بازرگان، نیازمند 360 میلیار دریال اعتبار در سال جاری است تا پساب جمع آوری شده از شبکه فاضلاب به تصفیه خانه منتقل شود.

وی، از پیشرفت فیزیکی 45 درصدی تصفیه خانه فاضلاب ماکو خبر داد و افزود: برای تکمیل این پروژه 380 میلیارد ریال و برای احداث ایستگاه پمپاژ نیز، شش میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی در خصوص تامین آب شرب شهر ماکو نیز اظهار کرد: آب شرب شهر ماكو و شوط، توسط دو واحد تصفیه خانه تامین می شود كه براي ارتقاي ظرفيت تصفيه‌خانه شماره دو نياز به  اجرای خط انتقال است تا آب خام را از تصفيه‌خانه شماره یک به تصفیه خانه شماره دو برساند.

رضوی با بيان اينكه برای اجراي خط دوم انتقال آب خام آبگير به تصفيه خانه شماره دو به ۲۳۰ ميليارد ريال اعتبار نياز است، افزود: با اجراي اين پروژه به طول ۸.۵ كيلومتر، ظرفيت تصفيه آب آشاميدني در اين تصفيه‌خانه از ۲۱۰ ليتر در ثانيه به ۴۲۰ ليتر در ثانيه افزايش خواهد يافت.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد ماكو نيز در اين ديدار با تاكيد بر تكميل و بهره‌برداري هرچه سريعتر از تصفيه‌خانه فاضلاب ماكو، اظهار داشت: منطقه آزاد ماكو آماده است، در اتمام و بهره‌برداري اين پروژه با شركت آب و فاضلاب و شهرداري همكاري و مشاركت كند.

محمدرضا عبدالرحیمی با بيان اينكه منطقه آزاد ماکو، علی رغم محدوديت‌هاي ناشي از شرايط اقتصادي و ركود در واگذاري اراضي، ۷۰ ميليارد ريال براي هزينه در برنامه‌هاي زيست محيطي پيش‌بيني كرده است، افزود: وضعيت فاضلاب در شهر ماكو در شأن مردم اين منطقه نبوده و اجراي آن، مشاركت دولت، جوامع محلي و سازمان منطقه آزاد ماكو را مي‌طلبد.

وي با تاكيد بر اختصاص بودجه ويژه براي اتمام پروژه تصفيه‌خانه و شبكه فاضلاب از سوي وزارت نيرو، گفت: در كنار اقدامات گسترده عمراني و زيربنايي كه در منطقه در حال انجام است، ساماندهي و احداث سيستم تصفيه آب و

فاضلاب شهرستان ماكو، بعنوان یکی از مطالبات اساسی مردم، نيازمند توجه بيشتر است.

تصاویر