اجراي مانور پدافند غيرعامل در تصفيه خانه ها و ايستگاههاي پمپاژ امور آب و فاضلاب ماكو

01

با هدف حفظ آمادگي در برابر حوادث غير مترقبه، مانور پدافند غيرعامل در تصفيه خانه ها و ايستگاههاي پمپاژ امور آب و فاضلاب ماكو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی امور آب  وفاضلاب ماکو اكيپ پدافند غيرعامل تمهيدات لازم در چاههاي آب ، استخرها ، تصفيه خانه ها و مخصوصا ديزل ژنراتورهاي بزرگ كه در مواقع قطعي سيستم برق بالافاصله و به صورت خودكار وارد عمل شده و براي تاسيسات تصفيه خانه ها و ايستگاههاي پمپاژ آب، برق توليد مي كنند انجام داده است.
در همين راستا اكيپ اتفاقات امور برق ماكو طبق هماهنگي با امور برق این شهرستان ، سيستم برق تصفيه خانه آب شماره 2 و ايستگاه پمپاژ شهر بازرگان را قطع  كه به صورت اتوماتيك ژنراتور محل هاي ذكر شده شروع به توليد برق كرده و برق لازم جهت اداره تاسيسات، توليد گرديد و بدون هيچ نقصاني، تاسيسات چندين ساعت با برق توليد شده توسط ژنراتورها آب شهر را تامين كردند.
همچنین با هماهنگي مدير امور آب و فاضلاب ماكو با مديريت امور برق ماكو، بعد از وقوع قطعي برق، اكيپها بالافاصله وارد عمل شده و با ايفاي نقش خود، حادثه پيش آمده را فورا مرتفع نمودند.
مدير امور آب و فاضلاب ماكودر رابطه با اجرای این مانور و  با اشاره به اهميت پدافند غيرعامل، گفت: در پدافند غيرعامل تمام نهادها، نيروها، سازمان‌ها، صنايع و حتي مردم عادي مي‌توانند نقش موثري در هنگام بحران، صرفاً با بهره‌گيري از فعاليت‌هاي فني و مديريتي ايفا كنند و براي اين كار بايد آمادگي لازم در كاركنان و تاسيسات امور آب و فاضلاب ماكو ايجاد گردد و مجموعه آب و فاضلاب با توجه به اينكه يكي از سازمانهاي خدمات رسان و مهم در سطح شهر ميباشد بايد بيشترين آمادگي را هم در كاركنان و هم در تاسيسات خود ايجاد نمايد.
جعفري نژاد با قدردانی از كارشناسان امور به جهت اقدامات و برنامه هاي اجرا شده در تاسيسات، براي آمادگي بيشتر در مواقع بحراني از كارشناسان در خصوص اقدامات و برنامه هاي قابل اجرا و مورد عمل درخواست كرد كه تصميمات لازم جهت پيشرفت بيشتر در خصوص پدافند غيرعامل اتخاذ گردد و در سريعترين زمان ممكن، هماهنگي و تعاملات لازم را جهت خريد ديزل ژنراتور جديد براي ايستگاه پمپاژ آب خام تصفيه خانه آب شماره 2 ماكو كه فاقد ديژل ژنراتور است انجام گيرد.

 

تصاویر