آغاز بهره برداری از فاز نخست طرح آبرسانی به روستای موش آباد شهرستان ارومیه

1

در مراسمی، با حضور نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، بخشدار نازلو و مسئولین اداری بهره برداری از فاز نخست طرح آبرسانی به روستای موش آباد شهرستان ارومیه آغاز شد.

برای اجرا و آماده بهره برداری شدن این طرح با صرف اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال 1.5 کیلومترشبکه آبرسانی اجرا و یک حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.

 

با بهره برداری از این طرح 35 خانوار روستایی با 120 نفر جمعیت از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

 

در این مراسم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه آب شرب مورد نیاز این روستا از محل مجتمع 9 روستایی انبی تامین می شود، اظهار داشت: در مرحله بعد و با احداث مخزن ذخیره آب، مشترکین ساکن در این روستا از آب آشامیدنی پایدار برخوردار خواهند شد.

 

لطیف خوش سیرت افزود: آذربایجان غربی جزو استان های با تعداد بالای روستا است که با اقدامات انجام شده در سال جاری و سال های گذشته بسیاری از روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شده اند.

 

وی با اعلام اینکه در دهه فجر امسال 58 پروژه آبرسانی در شهرها و روستاهای استان به بهره برداری رسید، اظهار کرد: بزرگترین پروژه آبرسانی استان براساس امضای تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن(ع) اجرا می شود که طی آن آبرسانی به 967 روستای مشکل داراستان انجام خواهد شد.

 

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش های شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در تامین آب شرب مورد نیاز مردم، خدمات نظام جمهوری اسلامی به اقلیت های مذهبی را نشان از توجه مسئولین به همه اقشار ملت عنوان کرد و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی، اقلیت های مذهبی را همانند سایر مردم جزو شهروندان درجه یک دانسته و هیچ فرقی برای آنان قائل نیست.

 

شارلی انویه تکیه افزود: دشمنان و بدخواهان ملت ایران بدانند که با حربه حقوق بشری نمی توانند ادعاهای پوچ و کذب خود را به کرسی بنشانند و ملت ایران در کنار همدیگر همانند روزهای انقلاب و دفاع مقدس در پاسداری از کیان مقدس ایران و آرمان های انقلاب لحظه ای درنگ نخواهند کرد.

تصاویر