مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی خبر داد:

تا پایان سال جاری مردم تازه شهر سلماس از آب شرب تصفیه خانه بهره مند می شوند

1

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: تا پایان سال جاری مردم تازه شهر سلماس از آب شرب تصفیه خانه بهره مند می شوند.

لطیف خوش سیرت در حاشیه جلسه رسیدگی به چالش ها و مشکلات و ارائه برنامه بودجه سال ۱۴۰۱ که در محل فرمانداری سلماس برگزار شد، اظهار داشت: برای انتقال آب شرب از تصفیه خانه سلماس به تازه شهر، 9 کیلومتر خط انتقال در دست اجرا است که تاکنون 6.5 کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

وی در خصوص دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه گفت: مقرر شد شبکه جمع آوری فاضلاب سلماس و تازه شهر از محل اعتبارات ماده 23 پی گیری شود که در  روزها و هفته های آینده شاهد فعالیت کارگاه های توسعه شبکه فاضلاب در این شهرها باشیم.

وی وجود شبکه های فرسوده آب در سلماس را از مشکلات عمده مردم برشمرد و اظهار کرد: در این راستا مقرر شد پی گیری های لازم توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انجام و اعتبارات مورد نیاز از محل اعتبارات ملی و تنش آبی توسط وزارت نیرو تامین تا بخشی از شبکه فرسوده آب سلماس اصلاح و بازسازی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی تامین آب شرب 69روستای واقع در پایین دست از محل تصفیه خانه آب سلماس را از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه عنوان کرد و افزود: برای این منظور مطالعات فاز یک این طرح به اتمام رسیده و با اتمام مطالعات فاز دو، موافقت نامه مربوطه از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه اخذ و با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

تصاویر