باز کردن درب منهول‌های فاضلاب هنگام بارندگی به شبکه فاضلاب خسارت جدی وارد می‌کند

1

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان میاندوآب گفت: هنگام بارندگی‌های شدید و آبگرفتگی معابر شهر باز کردن درب منهول‌ها، عملکرد سیستم شبکه فاضلاب و پمپاژ‌های تصفیه‌خانه فاضلاب را مختل و به آنها آسیب جدی وارد می‌کند.

حسین اصغری با بیان اینکه لوله‌های فاضلاب شهری و پمپ‌های انتقال فاضلاب در پمپاژ‌ها فقط برای جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب طراحی شده‌اند، افزود: هنگام بارندگی باز کردن درب منهول‌ها موجب افزایش روان آب در لوله‌ها و پمپاژ‌ها می‌شود و پمپ‌های طراحی شده جوابگوی این حجم زیاد آب‌های سطحی نبوده و از نظر قانونی نیز هدایت روان آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری ممنوع است.

وی گفت: برداشتن درب منهول‌های فاضلاب در مواقع بارندگی و هدایت غیر اصولی روان آب‌ها به شبکه فاضلاب شهری ممنوع بوده و این عمل موجب انسداد شبکه و پس زدگی فاضلاب می‌شود.

اصغری یادآور شد: علاوه بر خسارت‌های مالی به تاسیسات فاضلاب خسارت‌هایی نیز به برخی شهروندان در اثر ورود سیلاب به منازل از طریق شبکه فاضلاب و از طرفی دیگر سقوط خودروها به منهول‌های باز شده خساراتی را به شهروندان تحمیل می‌شود که این امر از طرف مسئولین باید مورد بررسی قرار گیرد.

تصاویر