مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی:

ارتباط با رسانه ها باعث شناسایی به موقع کاستی ها و رفع آنها شده است

1

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: ارتباط تنگاتنگ شرکت آب و فاضلاب با رسانه ها باعث شناسایی به موقع مشکلات و کاستی ها و رفع سریع آنها در امر تامین آب شرب مشترکین شده است.

محمداشرفی در نشست خبری با تعدادی از خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: در 6ماه گذشته رسانه ها کمک حال خوبی برای شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در امر ارائه خدمات به مردم استان بوده اند.
وی گفت: در حال حاضر طرح های تامین آب شرب در تعداد زیادی از روستاهای استان در قالب جهاد آبرسانی در حال اجرا است که رسانه های گروهی در انعکاس مطلوب این فعالیت ها نقش مهم و بسزایی دارند.
وی با بیان اینکه صنعت آب صنعت زیان ده است، افزود: در حال حاضر این صنعت با ناترازی مالی مواجه است چرا که هزینه تمام شده برای تولید هر متر مکعب آب 5هزار تومان است در حالی که این میزان آب شرب برای مشترکین هزار تومان محاسبه و دریافت می شود.
وی آب شرب تحویلی به مردم در استان را جزو آبهای با استاندارد بالا در کشور عنوان و اظهار کرد: در بحث کنترل کیفی اب شرب زحمات زیادی کشیده می شود بطوری که سالانه بیش از یک میلیون پارامتر شیمیایی، فیزیکی و میکروبیولوژی برروی آب مصرفی در شهرهاو روستاهای استان توسط 41 واحد آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب انجام می شود.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص کنترل کیفیت پساب تصفیه خانه های فاضلاب استان نیز گفت: به همین منظور 8 آزمایشگاه میکروبی و 10 ازمایشگاه بیولوژی بصورت اختصاصی در تصفیه خانه های فاضلاب فعال بوده و با انجام تمامی آزمون ها بر اساس استانداردهای ابلاغی، انطباق پساب خروجی با استانداردهای زیست محیطی را بررسی می نمایند. 
اشرفی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال از رسانه ها خواست تا در جهت ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، یاریگر شرکت آب و فاضلاب باشند.
 

تصاویر