گذر از تابستان نیازمند مدیریت مصرف صحیح آب

گذر از تابستان نیازمند مدیریت مصرف صحیح آب

1

با توجه به کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری و احتمال بروز کم آبی در کشور مدیریت مصرف آب در شهرستان خوی نیز جزء اولویت‌ها است.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری و احتمال بروز کم آبی در کشور مدیریت مصرف آب در شهرستان خوی نیز جزء اولویت‌ها است.

یداله سلطانی با اذعان به کمبود منابع آب علی الخصوص در شهر خوی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب خوی در تلاش است با اقدامات اجرایى از جمله تنظیم فشار در کلیه مناطق شهر، عدالت در دسترسی به آب را تامین نماید لیکن مشارکت مردمی در مدیریت مصرف آب مهم ترین راهکار عبور از بحران های کم آبی در تابستان پیش رو است.

سلطانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای گذر از تنش آبی تابستان ۱۴۰2 اظهار داشت: اقدامات متععددی برای گذر از تابستان 1402 انجام داده ایم که میتوان به حفر چاه عمیق ، حفر و تجهیز 2 حلقه چاه ، بازدید و بازنگری کلیه چاهها و ایستگاههای پمپاژ برای عملکرد صحیح منصوبات ، مهندسی مجدد الکترو پمپ ، تعویض پمپ جهت افزایش دبی برداشتی اشاره کرد.

  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی همچنین به قطع انشعابات کارواشهای سطح شهر بخاطر کمبود آب اشاره کرد و افزود : در همین راستا انشعاب آب نزدیک به فقره انشعاب خانه باغ ها قطع موقت شده اند .

وی از دیگر اقدامات این شرکت جهت حفظ آمادگی نیروهای عملیاتی رابرگزاری مانور دیزل ژنراتور، مانور تانکرهای آبرسانی، شناسایی روستاهای مواجه با تنش آبی و رصد تماس‌های مردمی از سامانه ۱۲۲ اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت : یکی از مهمترین راههای مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب شناسایی و قطع انشعابات غیر مجاز است که این شرکت با افزایش اکیپ های شناسایی انشعابات غیر مجاز آب اقدام کرده است.

وی همچنین شناسایی و تعویض کنتورهای خراب را از راهکارههای مدیریت مصرف اعلام کرد . سلطانی تصریح کرد : ارسال اخطار به مشترکین با مصرف نامتعارف و تذکرهای لازم در مدیریت مصرف آب نقش بسزایی دارد که این شرکت با عزم جدی در این راه در حال تلاش است .

تصاویر